Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 19, 2010

Menu berbuka puasa

Mesti pelik tengok blog aku ada gambar makanan.
Baca je, gerenti terliur. Yelah tu!

Hari ni buka puasa dengan spaghetti bolognese dan juga ayam goreng berempah.
Resipi ayam goreng berempah aku dapat dari resipi.net. pastu suruh maid aku buat.
Sebab aku attend si kecik tu. Kasi makan and mandi.

Bahan2:
1/2 ekor ayam
Serbuk kunyit
Garam secukup rasa

Bahan kisar:
2 biji bawang besar
1 cm lengkuas
1 cm halia
1 ulas bawang putih

Cara2:
1. Gaul rata kesemua bahan-bahan di atas. Perapkan buat seketika.
2. Goreng hingga masak.

Ayam goreng berempah

Spaghetti bolognese


Ini jelah menu aku bukak puasa. Sikit ke? Of cos ada masak nasi jugak. Sapa makan nasi, lauknye ayam berempah tu dengan sayur campur. Hubby ada kendo training from 7-9pm, balik nanti barulah die dapat makan. Tu pun skang ni die memang cut down nasik. Cuma makan lauk and sayur je. And spaghetti.

Aku pun diet sama. Fasting month is the best time to diet, no?

No comments:

Post a Comment