Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, December 10, 2010

More weddings~

I just came back from Kuching. My closest cousin got married last weekend. Aku make-up kan cousin aku tu for both majlis akad nikah and reception. Yep, it made her my very first customer!

Sangat seronok di Kuching kerana ramai keluarga sebelah my mom duduk kat sana. So almost every nite berkumpul, makan sedap, berborak tak ingat dunia... Mak, bapak dan keluarga kakak sulung aku pun turut datang dari Miri untuk memeriahkan majlis cousinku Aileen tu.

Aku stay kat rumah cousin ku tu. Senang sikit nak make-up kan die on the day. Lagipun yang bestnye rumah cousin ku itu ada mini movie theatre. Memang best! Memang macam dalam panggung wayang. Dvd, blue ray dvds adalah teramat banyak. Semua movie pun ada. Itu semua collection uncle ku. Memang salute! Kalau dah pindah rumah sendiri nanti aku and hubby memang berhajat nak buat bilik theatre macam tu, pakai projector. Pastu siap ada kerusi urut Osim lagi. Menonton wayang sambil diurut-urut.

Oklah sila lihat gambar untuk tahu cerita selanjutnya.


Just before the day gi Kuching, aku gi salon buat temporary curl on my hair.. ok tak?
Outfit naik belon:
White basic tee from F21, yellow tube dress from Deedee Boutique,
floral jacket from F21, heels from Charles & Keith


Ini Wa aku (my mom's eldest sister) tengah sibuk buat mee kolok

Lepas makan-makan, sibuk tolong buat hantaran pengantin

Si kecik yang sibuk bermain

Pengantin yang belum sah lagi di sisi undang-undang...

Si kecik dan cousin nya (2nd cousin)

Pelamin di rumah, simple but stunning!

Aileen selepas dimekap pada hari akad nikah

Pengantin bersama adiknya dan mak andam

Upacara akad nikah

Upacara makan nasi temuan (adat Sarawak)

Budak-budak zaman sekarang, kahwin pun nak pakai ipad jugak..
(but i do love this style!)

Perkahwinan di era teknologi

Pengantin yang rock!

Pengantin bersama keluarga pengantin perempuan

Aileen sebelum dimekap pada hari reception (Tapi rambut dah nak siap)

Taraaa...!! Hasil kerja tanganku...

Pengantin...Suhaimi & Aileen

Si kecik and mama at Sarawak Club

Si kecik bermain dengan Kak Yaya kesayangannya...

Penyanyi kabaret jemputan

The feathers~

The Sirats (Sirat tu nama arwah datuk aku)

Tailor-made kebaya moden

SELAMAT PENGANTIN BARU TO AILEEN & SUHAIMI
SEMOGA BERBAHAGIA SEHINGGA AKHIR HAYAT
SELAMAT MENJALANI KEHIDUPAN BERUMAHTANGGA
SILA BUAT ANAK BANYAK-BANYAK
NANTI ANAK SAYA BOLEH GENG DENGAN ANAK KAMU
AND LAST BUT NOT LEAST, WELCOME TO THE CLUB!!

3 comments:

  1. lovely floral jacket and kebaya moden. love ur touched on the bride :) u're so talented!

    ReplyDelete
  2. thank u so much ween!! really appreciate that!

    ReplyDelete
  3. Thanks so much cuzzie! I'm very happy with the make up for both days. Missing everyone already. XOXO

    ReplyDelete