Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, December 14, 2010

Fasuto Fuudo....

Tak paham tajuk post aku kali ni? Bahasa ape tu? Hehehe itu adalah perkataan English yang telah diJapanesekan! Perkataan asal ialah "Fast Food", tukar jadi Japanese, "Fasuto Fuudo".

Actually itu adalah tajuk karangan untuk kelas Japanese aku yang bermula semalam. Setelah sekian lama aku tak pegi kelas, maka kali ini aku bersungguh-sungguh nak sambung balik. Dulu aku habis takat Intermediate III. Sepatutnya seterusnya ialah Advance I. Tapi sebab lama takde kelas, maka sekarang dah ingat-ingat lupe pulak lah kan. So boss aku aka cikgu aku, Nishio Sensei berpendapat kelas kali ini mula dengan Intermediate. Buku pun dha tukar lain sebab dulu aku dah habiskan Minna No Nihongo. Buku kali ni aku lupe lak nama die sebab Nishio Sensei cuma fotostat kan few pages je. Lepas kelas semalam barulah die cakap nak continue dengan buku tu so die suruh staff go fotostatkan the whole book untuk aku guna next week. Yay!

Semalam kelas aku dimulai dengan listening. Listen karangan tu through the radio. Pehhhh mampus! Sakit jiwa jugak nak listen setiap patah, haram laju pulak tu!! Aku rasa aku cuma faham 30% je kot isi kandungan nya. Ada banyak jugak perkataan baru that was why I don't really get it. Anyway lepas tu barulah Nishio Sensei kasi aku kertas karangan tu dan suruh aku baca pulak. Pehhhh mampus lagi! Bukan baca dari tulisan romaji ok! Kanji+hiragana+katakana. Hambik kau! Oklah oklah, hiragana and katakana aku boleh baca tapi tersangatlah lembabs. Selepas itu die suruh aku bagitau apa yang aku faham pasal karangan tu. Sambil tu die tolong-tolong jugak kasi hint...

Disebabkan aku lembabs sangat maka kelas semalam tak belajar banyak sangat benda. Listening, reading, and understand new words. Lagipun aku nak tulis notes terpaksa dalam japanese, mampus aku kene marah Nishio Sensei kalau tulis romaji. Huhu...!! Dah tulis hiragana/katakata pun lembabs nak mampus. Pendek kata aku sangat lembabs. Kthxbye. Eh, minggu depan sambung kelas. Oh, ada homework jugak. Ok nanti buat. Kthxbye.

Outfit pegi kelas Jepun:
Yellow dress and check boyfriend shirt from Deedee Collections,
skinny jeans from Nichii, belt papa bought from Japan


This is my latest pump shoes (with low heel) from Charles & Keith!
Love them to bits!


Preparation sebelom ke kelas.

Tengah belajar konon.

No comments:

Post a Comment