Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, March 28, 2010

Maid


Semalam maid aku, Wati namanya dah balik dah.
Hantar die gi airport, flight to Kuching at 6:15pm. Pastu die tidur semalam kat umah auntie aku. Hari ni bas die gi Pontianak jam 7:30am.
Rasa sedih lah jugak sebab Wati ni rajin keje and Dacchi pun memang close dengannya.
Lagipun Wati pernah keje ngan mak aku selama 2 tahun pastu sambung ngan aku lak setahun. So dah kenal gak hati budi die.

Semalam kat airport die nangis gak, peluk cium Dacchi sebelum masuk ke boarding hall.
Aku pun ternangis la jugak. Aku risau Dacchi tercarik-carik die nanti.
Sudah pasti.
Pagi tadi Dacchi bangun jam 7:30 dan aku pun terus bangun sekali.
Kebiasaannya, bila Dacchi bangun awal, aku akan pass Dacchi kat Wati.
Pastu lak aku sambung tidur balik (i'm not a morning person okay!).
Wati plak akan beri makan breakfast kat Dacchi, mandikan Dacchi.
Pastu dalam 9:30 camtu aku bangunla..Huhuhu..
Biasala boss kan, haruslah dapat tidur mencukupi, dahla memalam mana dapat tidur nyenyak pun.
Dacchi sangat restless bila tidur malam.
Taktau la pesal.
Setiap kali Dacchi pusing kiri kanan gerenti aku tersedar dan tepok2 bontot ke bahu die nak suruh tidur balik.
Kadang-kadang sampai setengah jak tepuk. Pastu bukan sekali dua tapi banyak kali plak aku tersedar sebab Dacchi tak tidur nyenyak.
Apala agaknya dimimpi budak kecit tu sampai tak nyenyak tido.

Terima kasih banyak-banyak kat Wati sebab telah menjaga Dacchi sejak baby lagi sampaila umur setahun ni.
Bukan tu je, Wati rajin kemas rumah, die masak gak.
Sayangnya die taknak sambung lagi.
Kalau die memang confirm nak sambung kontrak, gaji die memang aku naikkan banyak pastu nak bawak die gi travelling jugak.

Sekarang bermulalah proses carik maid baru pastu nak training yang baru plak..
Hopefully yang baru akan bertahan lama dan juga akan rajin bekerja seperti Wati.

Gambar kenangan bersama Wati di Genting

No comments:

Post a Comment