Friday, November 5, 2010

Weddings and Life


Sekarang dah kat Miri. Ada wedding perlu dihadiri. Wedding teman baik dari zaman sekolah. Biasanya bila umur dah menghampiri 30 atau sudah 30 pasti banyak undangan perkahwinan tiba. Teringat zaman persekolahan dulu, aku siap ada target tu bile nak kawen. Gatal, masih sekolah lagi dah pikir bila nak kawin. Habiskan belajar tu dulu cik kak oi. Kalau tak silap aku, masa tu aku nak kawin awal. Paling lewat umur 24 dah kawin dah. Pastu bolehla honeymoon dengan suami dulu setahun dua sebelum merancang ada anak. Dan aku nak anak bongsu aku habis tingkatan 5 sebelum aku mencecah umur 55 tahun. Panjang pikiran tuh....gatal kan. Cube la pikir pasal cos, sin, tangen ke.. tak pun sejarah penubuhan Melaka ke...

In the end, aku kawin umur 26. Hujung tahun 2006. Pastu ada anak umur 29. Kira lambat jugak tu. Yang paling penting, kewangan encik suami adalah stabil. Huhuhu... tak stabil susah plak aku nak shopping nanti...kukuku... Lagipun umur 26 tu kira matanglah jugak. Tapi ada jugak orang umur 20 dah matang. Dan umur 30 tapi tak matang lagi. Pelik kan!

Oklah ni outfit aku naik belon balik Miri.
Purple top from Seed, black vest from Nichii,
stripey jacket from A Model Studio,
jeans from VJJeans, heels from Vincci,
purple polka scarf from Jalan Masjid India.

Cuki and mama dalam flight

No comments:

Post a Comment